امین صادقی

مدرس دوره های بازاریابی - ترخیص کالا از گمرکات کشور و آموزش احراز هویت در گمرکات

امین صادقی

مدرس دوره های بازاریابی - ترخیص کالا از گمرکات کشور و آموزش احراز هویت در گمرکات

شرکت معادن زغالسنگ کرمان


شرکت معادن زغالسنگ کرمان




آدرس دفتر مرکزی : کرمان – بلوار شهید آیت الله صدوقی – شرکت معادن زغالسنگ کرمان



تلفن دفتر مرکزی : 2117746-2117725 - 2110348- 0341

فاکس دفتر مرکزی : 2117732 - 0341

کدپستی دفتر مرکزی :7617914585



آدرس سایت شرکت : http://coal.kr.ir

ایمیل شرکت :   info@coal.kr.ir



مجوز تاسیس :


شرکت معادن زغالسنگ کرمان در تاریخ 31/6/ 1353 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و طی شماره 19692 مورخ 31/6/1353 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.



تاریخچه تاسیس و بهره برداری شرکت :


از حدود سالهای 1344-1345 همزمان با فکر تاسیس کارخانه ذوب آهن اصفهان جهت تامین کک مورد نیاز کوره بلند ؛اکتشاف و بهره برداری از معادن زغالسنگ دربرنامه های دولت وقت قرار گرفت.لذا با توجه به اطلاعات اولیه و گزارشات کارشناسان زمین شناسی که به وجود زغالسنگ در شمال استان کرمان اشاره نموده بودند ؛مطالعات زمین شناسی در این محدوده در قالب شرکت معادن زغالسنگ کرمان وابسته به شرکت ملی ذوب آهن ایران با اهداف ذیل از شهریور ماه 1345 آغاز گردید.



-  اکتشاف و تحقیقات وسیع در نواحی زغالدار


- طراحی ؛ ساخت و تجهیز معادن زغالسنگ کرمان

- تغلیظ زغالسنگ استخراج شده و تولید کنسانتره زغالسنگ


موضوع فعالیت شرکت با توجه به ماده 2 اساسنامه به شرح زیر می باشد:

الف- انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی و آبهای زیر زمینی و نقشه برداری سطحی و عمقی و حفاری ژئو فیزیکی ومغزه گیری و آب شناسی و تعیین ذخیره و کلیه امور مربوطه .


ب- طراحی ؛تجهیز و بهره برداری از معادن و سایر فعالیتهای مرتبط از قبیل ساختمانی ؛راهسازی ؛ تاسیساتی ؛ احداث و راه اندازی کارخانجات و صنایع فرآوری معدنی .


ج- کلیه فعالیتهای بازرگانی شامل خرید و فروش ؛صادرات و واردات قطعات و تجهیزات ؛ محصولات و مواد و مصالح مربوط به معدن و صنایع معدنی و همچنین توزیع ؛حمل و نقل و هر گونه عملیاتی که به نحوی از انحا با اهداف فوق مرتبط باشد.


د-انجام فعالیتهای پیمانکاری مشتمل بر مشاوره ؛پیمان مدیریت ؛ارائه خدمات مهندسی و بازرگانی در داخل و خارج از کشور مرتبط با معادن و صنایع معدنی .


ه- سرمایه گذاری و مشارکت در طرحها و واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با فعالیتهای شرکت .


و- انجام فعالیتهای فرهنگی و آموزشی ؛تحقیقاتی و پژوهشی و کمک به موسسات آموزشی عام المنفعه در چهر چوب قوانین و مقررات جاری کشور.


ز- انجام کلیه امور معاملاتی و مبادرت به سایرامور عملیاتی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در چهرچوب قوانین جاری کشور برای تحقق اهداف شرکت لازم و یا مفید بوده یا در جهت اجرای موضوع فعالیت شرکت  ضرورت داشته باشد.



گستره فعالیت شرکت (جغرافیایی) :


معادن زغالسنگ کرمان از نظر استراکچر ناحیه ای در قسمتی از شرق مرکز ایران و در قسمت جنوب شرق سنکلینیوریوم کرمان – بهاباد که خود قسمتی از شمال شرق بخش چین خوردگی یزد – کرمان که در بخش شمالی دپرسیون جازموریان می باشد؛واقع می باشد.

در حال حاضر مناطق معدنی این شرکت که در شمال استان کرمان واقع شده اند بدین شرح می باشد:

پابدانا؛همکار؛هشونی؛هجدک؛کمسار؛آب نیل و کارخانه زغالشویی زرند که فرآوری زغالهای این معادن را بر عهده داردنیز در گستره این شرکت وجود دارند.









راههای ارتباطی :


جاده ای : راه آسفالته از کرمان به زرند- راور و کوهبنان

ریلی : خط آهن تهران – کرمان ؛ در شهرستان زرند جهت حمل کنسانتره به اصفهان از کارخانه زغالشویی زرند

هوایی : فرودگاه بین المللی کرمان





برنامه های در دست اجرا :



1-    طرح توسعه و تجهیز افق های زیرین و بالایی 2400+ معدن هشونی

2-    طرح توسعه و تجهیز افق های زیرین 2400+ معدن پابدانای اصلی

3-    افزایش تولید زغالسنگ حرارتی در معدن اولیه آب نیل جنوبی

4-    افزایش تولید زغالسنگ کک شو معادن همکار

5-    طرح کارخانجات تغلیظ 800 هزار تنی در جوار معادن هشونی و پابدانا توسط بخش خصوصی




هدف ها و راهبردها :


اهداف بلند مدت شرکت :


اصل اول: کلیه امور ؛بخشها؛اموال و داراییهایی که مازاد بوده با رعایت ضوابط قانونی حذف گردد.این امور شامل ستادهای مناطق معدنی و زرند ؛نیروهای غیر مولد ؛ اموال و داراییهای مازاد می باشد.

اصل دوم : کلیه اموری که وجود آنها نیاز می باشد ولی انجام آنها جزء وظایف شرکت نمی باشد؛با رعایت ضوابط قانونی به ادارات ذیربط محول گردد.این امور شامل اداره شرکتها ؛شبکه های برق؛مخابرات ؛آب و فاضلاب ؛بهداری ها ؛راهداری های جاده های عمومی و امور مشابه می باشد.

اصل سوم : کلیه اموری که بر طبق اساسنامه جزءوظایف شرکت می باشد ولی بخش خصوصی توان اجرای آن را دارد؛ به بخش خصوصی واگذار گردد.این امور شامل اداره معادن کوچک و امور مشابه می باشد.

اصل چهارم : کلیه اموری که بر طبق اساسنامه شرکت جزء وظایف شرکت بوده ولی بخش خصوصی فعلا  توان اجرای ان را ندارد ؛ به نحو احسن و با آخرین تکنولوژی و فن آوری روز و اصول نوین مدیریتی اداره گردد. این امور شامل اداره معادن بزرگ و فرآوری مواد معدنی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد