امین صادقی

مدرس دوره های بازاریابی - ترخیص کالا از گمرکات کشور و آموزش احراز هویت در گمرکات

امین صادقی

مدرس دوره های بازاریابی - ترخیص کالا از گمرکات کشور و آموزش احراز هویت در گمرکات

فولاد خوزستان


شرکت فولاد خوزستان، قطب دوم تولید فولاد خام در جمهوری اسلامی ایران، ویکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی کشوراست که در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

این شرکت با وسعت 8/3 کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز استان خوزستان درجنوب غربی کشور، واقع شده است.

این شرکت اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در سال 1367 فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده و  طی ده سال تلاش کارکنان و متخصصین زبردست این صنعت، ضمن رسیدن به ظرفیت اسمی (5/1 میلیون تن ) طرح های توسعه ای را در فاز اول تا 4/2 و در فاز دوم تا 2/3 میلیون تن محقق ساخته است.

در طول این سالها شرکت فولاد خوزستان متعهد به کیفیت و خدمت به مشتری بوده است. دریافت گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 و ISO 14001:2004 و OHSAS 18001:99  وISMS)  ISO27001:2005(نیز موید این واقعیت است.

فرآیند تولید:

شرکت فولاد خوزستان متشکل از سه واحد اصلی تولید برای عرضه محصولات میانی و نهایی است :

1-   کارخانجات گندله سازی:

شامل دو مدول گندله سازی، هر یک به ظرفیت اسمی 5/2 میلیون تن گندله در سال است. در این کارخانجات سالانه بالغ بر پنج میلیون تن گندله سنگ آهن از پودر تغلیط شده تولید می شود.

2-   کارخانجات احیاء مستقیم:

در این بخش گندله های سنگ آهن به آهن اسفنجی ( آهن احیاء مستقیم ) تبدیل می شوند.

در این بخش در حال حاضر سه مدول میدرکس با مجموع ظرفیت 65/1 میلیون تن و دو مدول زمزم یک با ظرفیت 800 هزار تن و زمزم دو با ظرفیت یک میلیون تن در سال مشغول تولید می باشند. مدولهای زمزم بر اساس فناوری بومی شده میدرکس و توسط کارشناسان داخلی طراحی و نصب شده اند .

3-   بخش فولاد سازی :

در این بخش محصولات نهایی شرکت یعنی شمش1 و تختال2 از آهن اسفنجی تولید می شود.

بخش فولادســازی متشکل از شش کـــوره قوس الکتریکـــی ، سه کوره پاتیلی، دو ماشین دوخطه ریخته گری تختال، سه ماشین 6 خطه شمش و تاسیسات جمع آوری غبار فولادسازی می باشد.

ماشین های ریخته گری، فولاد مذاب را به تختال و شمش تبدیل می نمایند. ظرفیت تولید سالیانه این بخش 2/3 میلیون تن می باشد که در حال حاضر طرح   توسعه ظرفیت تا 5 میلیون تن  در حال پیگیری و اجرا است.



 1- شمش مربع Square Bloom - شمشال مربع Square Billet

2- تختال Square slabs

(مطابق تعاریف استاندارد ملی ایران به شماره 11805)

 از وبلاگ ترخیص کالا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد